Mann løser inkasso på mobilen

Har du en sak hos oss?


Vi kan hjelpe deg å få oversikt
Jeg ønsker å betale
Jeg ønsker å betale

Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal og betal utestående beløp. Her kan du finne informasjon og oversikt over dine saker.

Følg veiledningen du har mottatt, så får du saken ut av verden.

Logg på

Jeg vil sjekke status på saken min
Jeg vil sjekke status på saken min

Sjekk om purre- eller inkassosaken din er avsluttet/betalt. Skriv inn saksnummeret for saken. Saksnummeret står oppgitt i brevet du har fått av oss.



 

Logg deg inn på Lindorff24 for å se mer informasjon om denne saken og eventuelle andre saker du har hos Lindorff.

Jeg kan ikke betale akkurat nå
Jeg kan ikke betale akkurat nå

Det er ingen grunn til bekymring. I de fleste tilfeller kan vi bli enige om en utsatt betalingsfrist eller en nedbetalingsplan. Du kan logge på vår selvbetjeningsportal, og velge alternativet som er aktuelt.

Medarbeiderne på kundeservice hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss slik at vi sammen kan finne en løsning. Her ser du hva som skjer hvis du ikke gjør noe med problemet.

Logg på

Hva skjer hvis jeg ikke betaler?
Hva skjer hvis jeg ikke betaler?

Hvis du ikke betaler det utestående beløpet eller unngår å kontakte kundeservice, går saken videre til innkreving. Du mottar flere inkassobrev, og vi tar kanskje også kontakt med deg per telefon. Husk at beløpet til inkasso hele tiden øker, og at det stadig legges til renter ved for sen betaling. Du risikerer også å få en betalingsanmerkning.

Logg på vår selvbetjeningsportal for å se hvilke muligheter du har, og gi oss en tilbakemelding.

Se hva som skjer hvis du ikke gjør noe med problemet:

Hva skjer i inkassoprosessen

Jeg er sikker på at jeg har betalt
Jeg er sikker på at jeg har betalt

Logg på vår selvbetjeningsportal for å sjekke status. Det kan gå én til fire virkedager før betalingen registreres hos oss. Hvis du betalte beløpet før du mottok kravet, anbefaler vi deg å sjekke status for saken igjen etter noen dager.

Hvis du har betalt beløpet til opprinnelig kreditoren, må du sende oss en kvittering for denne betalingen. Logg på vår selvbetjeningsportal for å gå videre, her kan du sende kvitteringen til kundeservice hos Lindorff.

Husk at du uansett må dekke inkassosalæret hvis du har betalt det opprinnelige beløpet etter at det gikk til inkasso.

Logg på

Jeg har mottatt en melding om at forliksklage er sendt. Hva gjør jeg?
Jeg har mottatt en melding om at forliksklage er sendt. Hva gjør jeg?

Hvis gjelden står ubetalt over lengre tid, kan vi sende en forliksklage for å bekrefte at du er forpliktet til å betale det utestående beløpet. Deretter får du en betalingsanmerkning, og gjelden kan deretter kreves inn etter at det er sendt en utleggsbegjæring.

Du kan fortsatt løse saken ved å betale alle utestående beløp knyttet til gjeld, inkassosalær og renter. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å betale ved å logge deg på vår selvbetjeningsportal. Vi kan også avtale en nedbetalingsplan. Logg inn og sjekk dine muligheter, sammen finner vi en løsning.

Logg på

Saken bygger på feilaktig grunnlag
Saken bygger på feilaktig grunnlag

Kontakt kundeservice hos Lindorff så raskt som mulig, og forklar hvorfor du mener at kravet ikke er riktig.

Vi videreformidler dette til den opprinnelige kreditoren og stopper inkassoprosessen inntil videre. Hvis vi får bekreftet at du er forpliktet til å betale gjelden, gjenopptar vi innkrevingen. Vær oppmerksom på at kreditoren kan søke om at gjelden drives inn gjennom rettslige skritt. Se oversikten over innkrevingsprosessen.

Kontakt oss

Jeg har mye gjeld. Hva gjør jeg?
Jeg har mye gjeld. Hva gjør jeg?

Det viktigste er at du skaffer deg oversikt over den samlede gjelden din. Ved å logge på vår selvbetjeningsportal ser du alle sakene du har hos Lindorff. Her ser du også hvilke muligheter du har.

Du kan be om eller skrive ut et sammendrag over all gjelden din. Det finnes en rekke alternativer for å få betalt ned gjeld. Det er også mulig at vi kan bli enige om en mer langsiktig nedbetalingsplan. Kontakt oss, sammen finner vi en løsning.

Logg på

Jeg har lån hos kommune eller arbeidsgiver
Jeg har lån hos kommune eller arbeidsgiver

Hvis vi administrerer ditt lån fra kommune eller arbeidsgiver, innebærer det at all korrespondanse tilknyttet ditt lån vil komme fra Lindorff Låneadministrasjon.

Som låntaker har du tilgang til MinSide. Logg inn for å få informasjon om ditt lån, gjøre endringer eller kontakte Lindorff Låneadministrasjon.

Logg på MinSide

Jeg ønsker å betale

Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal og betal utestående beløp. Her kan du finne informasjon og oversikt over dine saker.

Følg veiledningen du har mottatt, så får du saken ut av verden.

Logg på

Spink eller spar?

Spink eller spar?

Mange forbinder nok 31. oktober med Halloween, men i dag er det også Verdens sparedag! Vi feirer med noen sparetips.

Les mer
Har du rotet det til litt?

Har du rotet det litt til?

Noen synes også at det kan være både krevende og litt skummet å ringe oss etter at de har fått et brev eller en telefon fra oss. Det er det ingen grunn til – vi er her for å hjelpe deg.

Les mer
Hva betyr det egentlig?

Hva betyr det egentlig?

Når man mottar et inkassovarsel eller et inkassokrav er det ikke alltid det er så lett å skjønne hva vi spør etter. For hva betyr egentlig salær og hovedstol?

Les mer
5 ting du bør gjøre når du har fått et inkassokrav

5 ting du bør gjøre når du har fått et inkassokrav

Når du har fått et inkassokrav er det flere ting du bør gjøre for å komme deg ut av situasjonen.

Les mer
Disse appene kan gi deg bedre privatøkonomi

Disse appene kan gi deg bedre privatøkonomi

Det finnes en app for det meste, inkludert apper som hjelper deg å få oversikt over privatøkonomien din. Kanskje kan du til og med gjøre noen grep som gjør at du sparer penger? Her er noen apper du bør sjekke ut.

Les mer