Har du en sak hos oss?

Vi kan hjelpe deg å få oversikt
Jeg ønsker å betale
Jeg ønsker å betale

Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal og betal utestående beløp. Her kan du finne informasjon og oversikt over dine saker.

Følg veiledningen du har mottatt, så får du saken ut av verden.

Logg på

Jeg kan ikke betale akkurat nå
Jeg kan ikke betale akkurat nå

Det er ingen grunn til bekymring. I de fleste tilfeller kan vi bli enige om en utsatt betalingsfrist eller en nedbetalingsplan. Du kan logge på vår selvbetjeningsportal, og velge alternativet som er aktuelt.

Medarbeiderne på kundeservice hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss slik at vi sammen kan finne en løsning. Her ser du hva som skjer hvis du ikke gjør noe med problemet.

Logg på

Hva skjer hvis jeg ikke betaler?
Hva skjer hvis jeg ikke betaler?

Hvis du ikke betaler det utestående beløpet eller unngår å kontakte kundeservice, går saken videre til innkreving. Du mottar flere inkassobrev, og vi tar kanskje også kontakt med deg per telefon. Husk at beløpet til inkasso hele tiden øker, og at det stadig legges til renter ved for sen betaling. Du risikerer også å få en betalingsanmerkning.

Logg på vår selvbetjeningsportal for å se hvilke muligheter du har, og gi oss en tilbakemelding.

Se hva som skjer hvis du ikke gjør noe med problemet:

Hva skjer i inkassoprosessen

Jeg er sikker på at jeg har betalt
Jeg er sikker på at jeg har betalt

Logg på vår selvbetjeningsportal for å sjekke status. Det kan gå én til fire virkedager før betalingen registreres hos oss. Hvis du betalte beløpet før du mottok kravet, anbefaler vi deg å sjekke status for saken igjen etter noen dager.

Hvis du har betalt beløpet til opprinnelig kreditoren, må du sende oss en kvittering for denne betalingen. Logg på vår selvbetjeningsportal for å gå videre, her kan du sende kvitteringen til kundeservice hos Lindorff.

Husk at du uansett må dekke inkassosalæret hvis du har betalt det opprinnelige beløpet etter at det gikk til inkasso.

Logg på

Jeg har mottatt en melding om at forliksklage er sendt. Hva gjør jeg?
Jeg har mottatt en melding om at forliksklage er sendt. Hva gjør jeg?

Hvis gjelden står ubetalt over lengre tid, kan vi sende en forliksklage for å bekrefte at du er forpliktet til å betale det utestående beløpet. Deretter får du en betalingsanmerkning, og gjelden kan deretter kreves inn etter at det er sendt en utleggsbegjæring.

Du kan fortsatt løse saken ved å betale alle utestående beløp knyttet til gjeld, inkassosalær og renter. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å betale ved å logge på Lindorff24. Vi kan også avtale en nedbetalingsplan. Logg inn og sjekk dine muligheter, sammen finner vi en løsning.

Logg på

Saken bygger på feilaktig grunnlag
Saken bygger på feilaktig grunnlag

Kontakt kundeservice hos Lindorff så raskt som mulig, og forklar hvorfor du mener at kravet ikke er riktig.

Vi videreformidler dette til den opprinnelige kreditoren og stopper inkassoprosessen inntil videre. Hvis vi får bekreftet at du er forpliktet til å betale gjelden, gjenopptar vi innkrevingen. Vær oppmerksom på at kreditoren kan søke om at gjelden drives inn gjennom rettslige skritt. Se oversikten over innkrevingsprosessen.

Kontakt oss

Jeg har mye gjeld. Hva gjør jeg?
Jeg har mye gjeld. Hva gjør jeg?

Det viktigste er at du skaffer deg oversikt over den samlede gjelden din. Ved å logge på vår selvbetjeningsportal ser du alle sakene du har hos Lindorff. Her ser du også hvilke muligheter du har.

Du kan be om eller skrive ut et sammendrag over all gjelden din. Det finnes en rekke alternativer for å få betalt ned gjeld. Det er også mulig at vi kan bli enige om en mer langsiktig nedbetalingsplan. Kontakt oss, sammen finner vi en løsning.

Logg på

Jeg har lån hos kommune eller arbeidsgiver
Jeg har lån hos kommune eller arbeidsgiver

Hvis vi administrerer ditt lån fra kommune eller arbeidsgiver, innebærer det at all korrespondanse tilknyttet ditt lån vil komme fra Lindorff Låneadministrasjon.

Som låntaker har du tilgang til MinSide. Logg inn for å få informasjon om ditt lån, gjøre endringer eller kontakte Lindorff Låneadministrasjon.

Logg på MinSide

Jeg ønsker å betale

Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal og betal utestående beløp. Her kan du finne informasjon og oversikt over dine saker.

Følg veiledningen du har mottatt, så får du saken ut av verden.

Logg på

Hva skjer i inkassoprosessen?

Hva skjer i inkassoprosessen?

Har fakturaen din allerede forfalt? Her finner du mer informasjon om det som skjer i de ulike fasene av inkassoprosessen. Vær klar over at dette er en generell beskrivelse av prosessen og at det kan være unntak i hver enkelt sak.

read more
Lindorff Låneadministrasjon

Har du lån hos kommune eller arbeidsgiver?

Vi administrerer startlån, sosiallån og øvrige lån på vegne av ulike oppdragsgivere fra både offentlig og privat sektor.

read more
10 økonomiske ord

10 økonomiske ord

Hva betyr det egentlig? Her finner du en ordliste over økonomiske ord, som er greit å kjenne til hvis du har fått en henvendelse av oss.

read more
Ta grep i dag

Slik får du en sunn studentøkonomi

Hver høst går startskuddet av for tusenvis av studenter som skal sette seg på skolebenken. For mange er det i tillegg første gang man skal klare seg på egen hånd, men hvordan får man mest mulig ut av et studentbudsjett? Lindorff gir deg fem tips til en sunn studentøkonomi.

read more