5 ting du bør gjøre når du har fått et inkassokrav

Når du har fått et inkassokrav er det flere ting du bør gjøre for å komme deg ut av situasjonen.

Det er mange grunner til at man havner i en situasjon der man får inkasso, men når man først har betalingsproblemer er det flere ting man bør gjøre.

1. Sett deg inn i saken din

Finn ut hvem kravet er fra og hvor mye det er på. Hva gjelder kravet. Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal og få oversikt.

Hvis du har mulighet til å betale kravet så gjør det med en gang.

2. Trenger du mer informasjon?

Hvis du trenger mer informasjon om saken din, og du har vært inne på selvbetjeningsportalen, så ta kontakt med kundesenteret. Der møter du en hyggelig saksbehandler som kan fortelle mer om saken din.

3. Saksbehandleren din kan hjelpe deg med en løsning

Hvis du ikke har mulighet til å betale med en gang så ta kontakt med kundesenteret så tidlig som mulig, så prøver saksbehandleren din å finne en løsning med deg.

4. Følg opp saken

Hvis du har fått en betalingsavtale så pass på at du betaler i tide. Hvis ikke vil kravet bli gjort om igjen.

5. Få hjelp med økonomirutiner

Inkasso er ikke verdens undergang, men får du flere krav så ta kontakt med noen som kan hjelpe deg med å lage gode økonomirutiner. Det finnes mange nettsider som kan hjelpe deg, og du kan også ta kontakt med NAV for å få hjelp.

Har du fått purring- eller inkassokrav? Logg inn på vår selvbetjeningsportal og få oversikt. 

Trenger du hjelp? Ta kontakt så hjelper vi deg. 

Vi gir deg 5 tips til ting du bør gjøre når du har fått et inkassokrav
5 ting du bør gjøre når du har fått et inkassokrav
Vi er her for å hjelpe