Har du rotet det litt til?

Noen synes også at det kan være både krevende og litt skummet å ringe oss etter at de har fått et brev eller en telefon fra oss. Det er det ingen grunn til – vi er her for å hjelpe deg.

Jo tidligere du tar kontakt, jo større er sjansen for å få god kontroll. Andre ganger kan det være vanskelig å vite hvor man skal begynne.

Hvis du får et brev fra oss kan det være et god idé å ringe oss med en gang. Da får du snakke med en av åre kundebehandlere. De kan svare deg på generelle spørsmål eller helt konkrete spørsmål om din sak. De kan også gi deg veiledning til hvordan du bør gå frem i saken din.

Et annet alternativ kan være å logge deg inn på vår selvbetjeningsportal. Her får du oversikt over dine utestående fakturaer, du kan søke om betalingsutsettelse og nedbetalingsplan.

Vi er her for å hjelpe deg.

Hjelp fra det offentlige
Dersom du trenger mer hjelp er det flere steder du kan henvende deg.

- NAV: Har en gratis telefontjeneste du kan ringe på 800 45 353.
- Alle kommuner skal ha tilbud om økonomisk rådgivning til sine innbyggere.
- Er du alvorlig rammet av gjeldsproblemer og ute av stand til å betale for deg, kan du søke om gjeldsordning fra det offentlige. Dette er en avtale om å betale mest mulig ned på gjelda i en avgrenset periode, som hovedregel fem år, mot å få slettet restgjelden.

Noen ganger er det vanskelig å vite hvor du skal begynne. Vi er her for å hjelpe deg.
Noen ganger er det vanskelig å vite hvor du skal begynne. Et godt utgangspunkt kan være å logge inn på vår selvbetjeningsportal.

Logg inn