Få oversikt over mobilbruken

Kjøp i app og enkel tilgang til abonnementer gjør at man fort kan miste kontroll over mobilbruken. Slik får du bedre oversikt.

Mobilen er for mange et stort pengesluk. Det er lett å laste ned betalingsapper og man kan enkelt skaffe seg abonnementer via mobilen. I lengden kan det føre til at du får mange «skjulte» utgifter.

En app du brukte mye i starten blir kanskje ikke brukt like mye lenger og da er det lett å glemme at du også har et abonnement der. Derfor kan det være lurt å gå igjennom abonnementer med jevne mellomrom for å få oversikt og si opp abonnementer man ikke bruker og på den måten kutte ned på unødvendig pengebruk.

Det kan også være lurt å sjekke om det kan lønne seg å bytte telefonoperatør. Mange operatører tilbyr rabatt dersom du binder deg i tolv nye måneder, men det er ikke sikkert at det er lønnsomt til for deg.

Ikke minst, betal telefonregningene i tide. Ha en rutine på at du betaler fakturaer ved forfall eller legg inn autotrekk.

Hvis du likevel skulle få et inkassovarsel ta det på alvor. Hvis du drøyer lenge med å betale et inkassokrav, øker sjansen for at du får betalingsanmerkning. Ta kontakt med leverandører og inkassoselskaper, og forklar problemet. De er ofte positive til å hjelpe deg med å finne en løsning.

Har du fått brev fra oss? Da kan det være et fint utgangspunkt å logge deg inn på vår selvbetjeningsportal. Der får du full oversikt over saken din.

Ung man sjekker mobilen sin