Advarer mot falske SMS-er 

Obs! Vi har oppdaget at det blir sendt ut falske tekstmeldinger fra Intrum. Ikke trykk på lenken i SMS-en eller oppgi personlig informasjon. Les mer om svindelforsøket her.

Les mer ›

Har du rotet det litt til?

Noen synes det kan være både krevende og litt skummelt å ta kontakt hvis de har fått et brev eller en telefon fra oss. Det er det ingen grunn til – vi er her for å hjelpe deg.

Jo tidligere du tar kontakt, jo raskere får du oversikt over saken din, og jo raskere blir den løst.

Hvis du er usikker på hvordan du skal gå fram når du har fått en sak til inkasso, anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på telefon eller mail så fort som mulig. Da vil en av våre rådgivere veilede deg på veien videre. De kan også hjelpe deg med å lage en nedbetalingsplan eller ordne en betalingsutsettelse.

Du kan også få informasjon og oversikt over saken din i portalen vår. I portalen får du oversikt over dine utestående fakturaer, og du kan søke om betalingsutsettelse og nedbetalingsplan.

VI VIL GJERNE HØRE FRA DEG: Rådgiverne våre vil hjelpe deg med å få oversikt over saken din og se på mulige løsninger.

Hjelp fra det offentlige

Dersom du trenger mer hjelp er det flere steder du kan henvende deg:

  • NAV har en gratis telefontjeneste du kan ringe: 80045353.
  • Alle kommuner tilbyr økonomisk rådgivning til sine innbyggere, gjennom NAV.
  • Er du alvorlig rammet av gjeldsproblemer og ute av stand til å betale for deg, kan du søke om gjeldsordning fra det offentlige. Får du innvilget gjeldsordning må du betale ned så mye som mulig ned på gjelden i en avgrenset periode, som hovedregel fem år, mot å få slettet restgjelden.

Har du en inkassosak hos oss?

Vi hjelper deg med å få oversikt