Vi er her for å hjelpe deg
Har du en sak hos oss?

Vi er her for å hjelpe deg


Har du en sak til inkasso?


Tips til bedre økonomi

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Jeg lurer på hvilken faktura dette gjelder

Fakturareferanse skal gi deg svar på dette, du finner det midt på første side av brevet fra oss. Om du ikke har det tilgjengelig, kan du logge deg inn på vår selvbetjeningsportal og finne kopi av brevet der.

Når gikk fakturaen til inkasso?

Når inkassovarselet du har mottatt har forfalt, blir saken sendt til inkasso. Sjekk inkassovarsel for dato for forfall.

Saken bygger på feilaktig grunnlag

Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal for å melde en tvist eller kontakt kundeservice hos Lindorff så raskt som mulig.

Vi videreformidler dette til den opprinnelige kreditoren og stopper inkassoprosessen inntil videre. Hvis vi får bekreftet at du er forpliktet til å betale gjelden, gjenopptar vi innkrevingen. Vær oppmerksom på at kreditoren kan søke om at gjelden drives inn gjennom rettslige skritt. Sjekk ut mer om inkassoprosessen her.

 

Jeg ønsker en betalingsutsettelse

I de fleste tilfeller kan du utsette forfallsdato eller inngå avtale om nedbetalingsplan. Du kan logge på vår selvbetjeningsportal, og velge alternativet som er aktuelt. Medarbeiderne på kundeservice hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss slik at vi sammen kan finne en løsning. 

Kan jeg få reduksjon på kravet?

For å få en vurdering av dette, trengs det dokumentasjon om din økonomiske situasjon. Ta kontakt med oss på kundeservice, for mer utdypende informasjon om prosessen.

Jeg vil betale og trenger informasjon om beløp og kid

Dette står nederst på brevet du har fått fra oss. Hvis du ikke har det lett tilgjengelig kan du finne informasjonen i vår selvbetjeningsportal.

Etter at du har logget deg inn på portalen, kan du betale med debetkort eller Vipps.

 

Jeg ønsker å få bekreftet at saken er avsluttet

Gå inn på vår selvbetjeningsportal, på høyre side finner du sjekk status på saken. 

Hvis du ønsker en skriftlig bekreftelse kan du hente dette ut fra vår selvbetjeningsportal.

Jeg ønsker en nedbetalingsplan

I de fleste tilfeller kan vi hjelpe deg med en nedbetalingsplan. Du kan logge deg inn på vår selvbetjeningsportal eller ta kontakt med vår kundeservice.

Hvordan ivaretar Lindorff mitt personvern?

Vi er opptatt av å ta vare på dine personopplysninger. Her finner du mer informasjon om hvilke personopplysninger vi behandler om deg, hvorfor vi gjør dette og hvilke rettigheter du har.

Betalingsinformasjon på mail

Den raskeste måten å få betalingsinformasjon på er å logge inn i vår selvbetjeningsportal. Dersom du ikke finner svarene du leter etter, ta kontakt med oss.

Hvor raskt blir betalingsanmerkningen fjernet om kravet blir betalt i dag?

Normal tid er innen 7 dager fra saken betales. Når vi mottar betalingen avslutter vi saken, og informerer kredittopplysningsbyråene Experian, Bisnode og Creditsafe om at anmerkningen skal slettes.

Jeg har mottatt gjenpartsbrev

Vi kan hente inn personopplysninger om deg i forbindelse med din inkassosak. Eksempel på slik informasjon kan være skattedata, betalingsanmerkninger eller kontaktopplysninger. Du skal få gjenpartsbrev med melding om at opplysninger er utlevert. Dersom informasjon er mangelfull eller feil, anbefaler vi deg å kontakte byrået som har utlevert dataene. I de tilfeller vi innhenter adresse og kontaktopplysninger fra deg, så er dette for å sikre god datakvalitet.


Har du en sak hos oss?

Ta kontakt - vi vil gjerne hjelpe deg